تقویت زبان از راه دیدن فیلم

تقویت زبان از راه دیدن فیلم به جرات یکی از بهترین راه های آموزش زبان انگلیسی دانست و دلیل آن هم عدم دسترسی ما به موقعیت های واقعی انگلیسی در خارج از کشورهای انگلیسی زبان میباشد. در صورتی که شما در کشوری خارجی به زبان آموزی مشغول باشید متاسفانه با کلمات و اصطلاحات رایج آشنا نخواهید شد و نمیتوانید به عبارات رایج پی ببرید. اما خوشبختانه صنعت فیلم سازی راهی شده که ما بتوانیم با زبان واقعی و استانداردی که در کشورهای انگلیسی زبان استفاده میشوند آشنا شویم.

تقویت زبان از راه دیدن فیلم به زمان نیاز دارد و نمیتوانید با دیدن یک فیلم منتظر معجزه باشید. اما یک شروع بی نقص برای تقویت زبان شما میباشد.

تقویت زبان از راه دیدن فیلم یا سریال؟

فیلم ها و سریالهای زیادی وجود دارند که شما میتوانید با دیدن آنها زبان خود را تقویت نمایید. اما به شخصه دیدن سریالها را به شما پیشنهاد میدهم. دلیل این امر هم ادامه دار بودن سریالهاست. یعنی زمانی که شما با یک داستان درگیر هستید و برای مدت زمان زیاد آن را دنبال میکنید، درک شما از وقایع بسیار بیشتر میباشد و مسلما نتیجه بسیار بهتری حاصل خواهد شد. دلیل بعدی طبیعی تر بودن مکالمات در یک سریال میباشد. یک فیلم توسط بهترین نویسنده ها بارها و بارها بازنویسی میشود ولی سریال ها چنین فرصتی را ندارند و بسیاری از دیالوگ ها بسیار طبیعی تر و ساده تر هستند. در نتیجه انگلیسی شما مسلما بهتر خواهد شد.

چه سریالها و فیلم هایی را ببینم؟

از بین تمامی سریالها و فیلمها تعداد انگشت شماری هستند که برای تقویت زبان انگلیسی میتوانند استفاده شوند ولی بدون شک تمامی منابع و فیلمها و سریال ها میتوانند مفید باشند. اما در این قسمت چند نمونه برای شما آورده شده اند که به نظر بنده میتوانند به شما در تقویت زبان از راه دیدن فیلم کمک کنند.

 

تقویت زبان از طریق سریال friends

آموزش زبان با سریال Friends

شاید یکی از محبوب ترین سریال ها بین کسانی که به جدیت به دنبال آموزش زبان انگلیسی هستند این سریال میباشد. سریالی که با بازیگران محبوب خود توانسته به یکی از محبوب ترین سریالها در آمریکا و همینطور در ایران تبدیل شود. شاید در ابتدا کمی از سبک متفاوت این سریال تعجب کنید یا حتی نخواهید آنرا دنبال کنید. اما به شما اطمینان میدهم که با ادامه دادن به سریال نه تنها زبان خود را تقویت میکنید بلکه با تمامی کاراکتر ها ارتباطی خاص برقرار خواهید کرد. در ضمن هر قسمت ۲۰ دقیقه بیشتر نیست و وقت چندانی از شما نخواهد گرفت.

به خاطر زیبایی و بار آموزشی خیلی بالای سریال Friends یکی از قسمت های خوب و آموزشی سریال فرندز توسط استاد عطایی تدریس شده که از لینک زیر میتونید اون رو خریداری و دانلود کنید:

خرید و دانلود آموزش زبان از طریق سریال Friends 

سریال Desperate Housewives

خانم ها مطمینا این سریال را دوست خواهند داشت و آن را دنبال خواهند کرد. دیالوگ های متنوع و موقعیت های خاص و همینطور زن محور بودن این سریال مطمینا به خانم ها در پیشرفت انگلیسی و استفاده از لغات، اصطلاحات و عبارات خاصی که معمولا توسط خانم ها استفاده میشود کمک خواهد کرد.

سریال Game of thrones

کمتر کسی پیدا میشود که نام این سریال دیدنی را نشنیده باشد. سریالی بسیار خوش ساخت که خیلی از شما ممکن هست که آن را دیده باشید. این سریال مناسب کسانی میباشد که قصد تقویت لهجه بریتانیایی خود را دارند یا کسانی که قصد دارند listening لهجه بریتانیای خود را تقویت کنند. البته برای دیدن این فیلم حتما احتیاط لازم را به عمل بیاورید و اگر از روحیه ای لطیف برخوردار هستید، این فیلم را فراموش کنید.

 

تقویت زبان از طریق سریال better call saul

آموزش زبان با سریال Better Call Saul

یکی از خوش ساخت ترین سریال های حال حاضر دنیا سریال Better Call Saul هست که طرفداران زیادی در دنیا به دست آورده و کم نیستند کسانی که در ایران در حال دنبال کردن این سریال هستند. این سریال اینقدر خوب بوده که بنده رو مجاب کرد که یک کلاس آموزشی حول این سریال بسازم که شما عزیزان میتونید اپیزودهای آموزشی مختلف این سریال رو در سایت زبان مارکت دانلود کنید:

خرید و دانلود آموزش زبان از طریق سریال Better Call Saul

 

مطمینا این لیست کامل نیست و طبق نظر بنده هست. اگر فیلم یا سریال خاصی را دیده اید و فکر میکنید برای دیدن و تقویت زبان مناسب هست لطفا در قسمت نظرات آن را به ما و زبان دوستان دیگر پیشنهاد دهید.

چگونه از طریق دیدن فیلم زبان خود را تقویت کنم؟

پاسخ این سوال بسیار ساده میباشد. فقط کافیست یک زیر نویس انگلیسی مناسب داشته باشید و فیلم را به همراه زیر نویس تماشا نمایید.
به هیچ عنوان فیلم را نگه ندارید و به هیچ عنوان به دنبال کلمات و لغات و اصطلاحات به دیکشنری مراجعه نکنید. فقط برای لذت بردن فیلم تماشا کنید و بس.
سعی کنید کلمات را در قالب جملات و جملات را در قالب موقعیت حدس بزنید.

مشکلات تقویت زبان از راه دیدن فیلم

با وجود تمام مزیت های گفته شده در بالا مشکلاتی هم برای تقویت زبان از راه دیدن فیلم وجود دارد. یکی از آنها عدم درک درست از کلمات و اصطلاحات میباشد. ممکن است شما لغتی را در فیلمی ببینید ولی آنرا به درستی حدس نزنید یا حتی اگر به دیکشنری مراجعه کنید نتوانید از دیکشنری به صورت درست استفاده نمایید و معنی درست را پیدا نکنید. این مساله برای اصطلاحات بسیار پیچیده تر میشود و کار را برای درک شما سخت تر میکند و هیچ چیزی بدتر از دانش اشتباه در زبان نیست. با دانش به این مساله بنده سعی کردم تا ایده آنالیز فیلم را پیاده سازی کنم.

آنالیز فیلم استاد عطایی

کلاس های آموزش زبان از طریق فیلم همیشه برای زبان آموزان جذاب بوده اند و مطالب بسیاری را زبان آموز میتواند فرا گیرد. اما واقعا نیازی به کلاس رفتن برای آموزش زبان از طریق فیلم وجود ندارد مشکلات بالا هم مزید بر علت شد تا کلاس های آموزش زبان از طریق فیلم را ضبط و اجرا نمایم و (ظاهرا) برای اولین بار در ایران کلاسهای آنالیز فیلم توسط بنده علی اکبر عطایی در سایت مارکت آموزش آنلاین کلاورپد در اختیار عموم قرار گرفت. در این نوع کلاس بنده تمامی لغات، اصطلاحات، مسايل فرهنگی و تمام نکاتی که برای یک زبان آموز ضروری میباشد را به صورت کامل توضیح داده ام. زبان آموز در این نوع کلاس مسایلی را متوجه خواهد شد که تا به آن لحظه هیچ وقت آنها را نمیدانسته یا به اشتباه آنها را درک میکرد. شرکت در کلاسهای آنالیز شده استاد عطایی نه تنها باعث میشود تا دانشجو به هیچ عنوان در درک موضوعات اشتباه نکند بلکه باعث یادگیری اصطلاحات و لغات در موقعیت میباشد و دانشجو نیاز به گذراندن مدت زمان طولانی برای یادگیری نخواهد داشت.

خرید و دانلود آموزش زبان از طریق انیمیشن Despicable me

خرید و دانلود آموزش زبان از طریق انیمیشین Inside out

 

اگر دوست دارید که سریال یا فیلم مورد علاقه شما هم توسط استاد عطایی تدریس بشه میتونید از قسمت نظرات برای ما بنویسید و حتما در برنامه های آینده ما قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

یک سوال و جواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

مایلید عضو باشگاه مشتریان عطایی آنلاین بشید؟

در این صورت تمامی اخبار جدید درباره کلاسها، محصولات آموزشی، تخفیف های ویژه و … رو قبل از همه در گوشی تلفن خودتون دریافت خواهید کرد.